Förälskelse sommaren 2008. reminder.

Han släpper sin skiva idag.

jag vet inte hur det känns.
jag vet hur det kändes.

- - -
utdrag, brev, juni- augusti 2008
- - -
jag har väntat.
jag har väntat.
jag har legat på mitt vardagsrumsgolv.
och väntat.
jag har vandrat.
planlöst på sjuttiotvåkvadratmeter.
och väntat.
i samma kläder som igår.
i samma kläder som jag sov i natten till igår.
jag har lyssnat på musik.
catpower.
metalheart.
och skålat med mig själv.
jag borde ha hämtat ett till glas.
jag borde ha låtsas.
jag har rökt cigaretter.
inomhus.
och fimpat i en tallrik med nudlar.


jag vill tänka på honom.

jag vill ligga på golvet.
jag vill röka och supa och äta skräp.
jag vill inte ta på mig kläder.
jag vill vara naken och vild.
jag vill dansa.
jag vill tända stearinljus.
jag vill att det ska bli fläckar på parketten.
jag vill fotografera alla tårar.
jag vill skriva ett brev.
jag vill posta brevet och tårarna.
jag vill att han ska läsa det.
jag vill att han ska bli ledsen.
jag vill att han ska gråta.
jag vill sluta gråta.
jag vill att han ska veta hur man gör.
- - - -
cigaretter.
sprit.
nudlar.
parkettgolv.
han fick mig att uppskatta det fina här i livet.

Kommentarer
Postat av: victoria

JAG vill veta vad du gör! Nog för att dina texter kring olycklig kärlek är starkt berörande, men jag önskar allra helst att du kom över Honom. Det är så fint... din kärlek verkar seg som kola, men det tär ju. På dig, finaste!



Jag vill ta tag om dina axlar, ruska på dig och säga "GÅ VIDARE!". Nej, jag vet att det inte är så enkelt... men världen är ju så fin, kära du.



Mitt hjärta värkte i ett halvår en gång. Men det var också ett halvår utan ett ord och utan en skymt från Honom. Sålänge ni finns i varandras närhet(?) lär känslorna hållas vid liv...

Postat av: Miriam

ja det är jag på bilden...eller vad var det du menade? :) <3

2008-11-13 @ 11:51:06
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: Johanna

Som alltid skriver du fantastiskt. Och som alltid sitter jag här med gåshud.

2008-11-14 @ 18:34:53
URL: http://jcarlsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

" och skålat med mig själv.

jag borde ha hämtat ett till glas.

jag borde ha låtsas. "



ryser enormt!

2008-11-15 @ 22:32:58
URL: http://jcarlsson.blogg.se/
Postat av: mathilda

johanna,



du är så fin,

2008-11-15 @ 23:13:30
URL: http://dalberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback