Filosofist javisst

Inte lika ihåligt längre. Visst. Till och från. Men inte lika.

Tror det är allt grävande i det förflutna som gör mig så där ohärligt down. Måste dock jobba hårt med boken som jag verkligen brinner för. Kommit på att även sådant som är bra för en också gör ont i hjärtat. Minst lika ont som det uppenbart genomonda. Paradoxalt nog. Men spännande.

Och sant.  

Kontentan
Min bok är en godartad cancersvulst fastnålad i någon muskel.
Den åsamkar en hel del smärta men går inte att operara bort.
Den är en del av henne. Författaren. M.


Insikt

Jag har nog helt enkelt för mycket tid.

Jo. Det är möjligt. Och när man har för mycket tidtänker man för mycket.

Simpel logik.

Hålighet

Jo. En till sån där dag med stort hål som vägrar fyllas med någonting. Jag gillar dom inte. Nej det gör jag sannerligen inte. 

 Och så har jag ångest över den gröna kappan. Alldeles för rak.  Kan inte bestäma mig om den är snygg eller ful. Chic är den iaf. Och bältet i midjan är ett riktigt killerbälte. Fan. Älska eller hata? Skräddaren gjorde iaf ett bra jobb. All cred till honom. Men det är något som inte känns helt hundra. Landar snarare på 71. Och det, mina damer och kanske herrar, är INTE good enough.   

Bloggedibloggidibooboo!

How cute.

Visst känns det fint att va vid liv, en dag till

Håkan alltså. Vilken man. Han kan inte sjunga. Men beröra. Det kan han.


"Vad skönt att veta, min vän
När du tappar förståndet
Du inser snart igen
Att det inte är första gången
Att det inte är första gången"

Gilbert. Hurricane Gilbert. Min vackre vän. Du och stjärnorna. Stjärnorna och du. Magi.


Härligt ohärliga tider.

Jorå. Det går rätt bra med boken. Och visst. Jag har fått träffa intressanta människor en masse på senaste. Och svarade inte en viss person på det där oerhört klipska mailet skrivet av dig? Mmm. Och så har vi det där med träningen. Tre gånger i veckan och fina resultat. Fine. Toppen. Och jag presterarar bra i skolan. Många påpekar hur duktig du är, vilken talang! Whatever. Kul. "Du har en personlig stil". Och fynda det kan du. Ja. Är visst rätt insatt i politiken också. Imponerande. Vilken tjej. Står på sig i alla lägen. Självförtroende. Förtroende för sig själv? Ja det är klart. Mer än någonsin faktiskt. "Fan vilket flyt ". Och kul att ha tagit upp intresset för läsning. Super. Blonde av Joyce Carol Oates. Tjänar lite egna pengar också för den delen. Oerhört lättförtjänta. Har mycket ledig tid att göra vad jag vill med. Till skillnad från alla andra. Och vännerna. Dom bara finns där. Mer eller mindre liksom. När det väl gäller. Ja. Då i alla fall. Och rätt mycket utöver det också.

Ändå envisas det där hålet med att vägra fyllas med glädje. Och tacksamhet. Vafan liksom.

Vad är det som fattas?

Förmodligen laglydiga hormoner och en endorfinshot.

V.45

Praktik nu alltså, jobbar med en frilansande fotograf, riktigt najs.

Blir en hel del skrivande på boken och en massa second hand fynd, då jag är ledig större delen av dagarna. Har strosat runt en massa på söder, är ju verkligen hur mysigt som helst, gillar attityden där.

Inköp
Ett stycke pälsmössa
En Grön höstkappa som måste sys in
Ett par Mörkröda/brunaktiga stövlar med mockadetaljer

SNÖSTORM

...Så...Låt mig bara ställa en liten, liten fråga ...

KOMMER INTE DEN HÄR FUCKING JÄVLA VINTERN VARJE ÅR?

(Detta är inte ett tecken på
dåligt ordförråd eller brist på ett
sunt intellekt, utan endast HAT mot SL)