du gör sommaren till saknad och sedan gör du, varje höst till snöstorm på götgatan i mig,

gräddar våfflor, dansar naken,
dricker vin, sväljer, spiller, torkar upp, fyller på,
röker inomhus, fimpar i en petunia,
springer till bussen, missar bussen,
hånglar och älskar och glömmer bort hur hud känns,
armbågar, blåmärken, sommarben, myggbett,
bröst,
skrattar, hickar, spyr,
i en hink, i en buske, i en toalett, bakom hörnet,
kikar in i brevinkast, undrar om någon är hemma,
smyger i smyg,
skriver lappar, jag älskar dig, jag älskar dig,
på en hallmatta, ett köksbord, ett parkettgolv,
naken, påklädd, rynkig, ful,
när alla ser på, när ingen kan förstå, när du säger förlåt,

glömmer bort vad du heter,

he said, i'm mostly like dylan myself, i said shocking, well he said something i did not understand,

stickade, slickade tandtrådstunna tungkyssar,
kysstungor, rödsvullna,
läppar och läppar, ihopklistrade,
som för evigt, som en evighet,
outhärdliga, härliga, hundra miljoners, miljoner,
explosiva, exploderande, exploaterade,
som du, i ingenting,
i hud,
lakanslös, meningmeningslös,


two brothers from the south of sweden came to stay me, one of them would have gotten my virginity

full och hög,

höghuskärlek, kärlekshus,

jag har älskat på ett höghustak, i soldränkta trosor och tovigt hår,

rullat runt och rullat ner och slagit sönder ett helt liv,

ett hjärta kanske.

lindat in mig i tiotusen meter plastfolie.


and I do remember waking up with a headache in your parents’ livingroom,

jag vill ramla.
jag vill halka.
jag vill ligga på en trottoar och skrika.
mellan vivo och vansinne.
mjölkpaket och ursinniga uråldriga tårar.
och tanter.
tanterna och jag.
snubblar och faller. 
röda gubbar. 
rostfärgade bilar.
 
jag är inte på modet.
jag är ute ute ute. 
jag är en ballongkjol. 
 
jag bakar muffins och bakar in allt jag har.
blåbär och bullriga tankar.
gräddar på full värme.

helvetes helvete.
jag bor i kulisserna just nu.
bakom sammet och guld.
peruk och puder.


the pictures would keep you company at night, handsome strangers to hold on tight

Honom ska jag ha.
Nu.
Igår.
Imorgon.
Överallt.
Famlar i mörker.
Kryper. Smyger.
Smygskytte. Pang. Pang.
Tar mig förbi allt.
Människor. Ord.
Konversationer.
Jacka.
Skjorta.
Jeans.
Skärp.
Bruna lockar.
Hud.
Jag öppnar dörren. Låser upp.
Han tar på mig.
Han stänger dörren. Slänger bort nyckeln.
Jag tänder inte lampan.
Jag har lärt mig.
Åtskilliga nätter.
I en grönmålad korridor, bakom en dörr utan brevinkast, i ett rum fullt av studentlitteratur och kondomer.
Jag vet hur man inte gör.
Stannar kvar.
Nej.
Man ligger.
Vaknar.
Säger hejdå.
Puss på kinden.
Klet och kladd.
Vi kanske ses.
Vi kanske aldrig ses.
Så gråter man. Skriker.
En skvätt. Några minuter.
För att sedan avsluta spektalet med att klappa sig själv på axeln.
Han kom. Jag såg. Jag segrade.

Jag tvättar mina trosor rena från honom.