brevduva.

Kära, jag förstår,
det är viktigt,
jag skulle aldrig drömma om att du har alla svar,
alltid,
att du kan torka mina tårar,
jag kan själv,
måste, övar, lär mig,
du vet hur det är,
jag vet,
mycket, många gånger, förut
och nu,
har du,
dina ord,
räddat mig,
från rädsla, ångest,
vansinne,

en dröm. min dröm.


och de frågar mig varför,
undrar,
hur jag kan sakna,
någon,
någonting som aldrig fanns,
kärleken,



Till A.


snart är allt över,
ångesten,
rädslan,
snart är han där,
nära dig,
snart är ni någon annanstans,
och du mår bra,
jag tror att man skall fly,
jag tror att man måste,

den flygande modeassistenten. måste också få gråta.

käraste,

det är söndag.
jag har inte varit hemma på fyra dagar.
jag har jobbat.
dygnet runt.

mina vänner undrar hur jag mår.
vad jag gör.
jag undrar också.

nu ska jag ut i natten.
det är alldeles för tyst här.
lugnt.

jag mår illa.

hemsökt.

vackraste,

så slog det mig,
kärleken tar aldrig slut,
den vandrar bara vidare,
till en ny kropp,
ett hjärta,
ligger latent hos alla som någon gång har upplevt den,
älskat,
lämnar oss aldrig,
ifred,


den flygande modeassistenten.

Käraste, sötaste

jag har jobbat fram till nu,
det är mitt i natten,
nästan morgon,
ögonen går i kors,
fingrarna värker,
magen kurrar,

jag är nöjd.

p.s jag har svarat på alla era fina kommentarer d.s

och jag vill ha dig för gamla tiders skull.

jag grät på bussen hem från universitetet,
till underbara, för jävliga när ingen annan ser, högt så in i helvete,
i hela huvudet, ekandes, mullrande,
säg bara till, har inget för mig jag kan va din hemlighet,
funderade, för tusende gången, över vad som gick fel med världens vackraste,
ett år och ett dussin brev senare,
menlösa knull, män,
kan jag inte glömma, förlåta,
mig själv,
honom,
för att vi föll,
att han reste sig,
och gick vidare,

I'll be some next man's other woman soon.

kära, söta

jag har en bekännelse.

för två veckor sedan träffade jag honom,
han som får mig att känna mig så fin, så vacker,
innehållslös,
det var bra, så underbart, befriande,
han tog i mig, viskade saker, gjorde saker,
inuti mig, med mig,
som alltid, stannade han kvar, länge,
utan någonting, ingenting emellan oss,
så spännande,
leva farligt, på gränsen,
utmana ödet,
leka, leva, oskyddad mot verklighet,
framtid,
beroende,
av kicken som det ger,
dramatiken,
risken, chansen,
att nu,
gud,
nu händer det,
kanske, kanske

men,
jag vet inte om jag kan längre,
vill,
fortsätta,
efter det här,
som jag har drömt, mardrömmar,
fantiserat,
räknat dagar, timmar, minuter,
väntat,
på en röd liten fläck,
pratat sönder fikor, luncher, middagar,
gråtit,
åh,

helvete,
det gör mig illamående,
all tid, all kraft, allt slöseri med känslor,
brustna hjärtan,


jag behöver dig mer än vad jag vill ha dig, och jag vill ha dig för gamla tiders skull,

jag tror att det är nu man ska skriva,

när allt händer,
rasar,
brinner,
bränner,
svider,

jag tror att det är nu som man ska tänka,

på sommarnätter,
värme,
söta tungor,
som letar,
söker,
vill,