Käraste läsare, svar

Vad gör jag (utan inbördes ordning)?

Skriver, tänker, talar,
drömmer,
kräks, älskar,
hånglar, knullar,
pussas, kramas,
leker,
faller, slår mig,
tvivlar,
gråter,
bråkar, ältar,
analyserar,
reflekterar, ifrågasätter,
fotograferar,
läser, dansar,
dricker sprit,
glömmer,
honom,
i plural,
dammsuger, diskar,
mediterar, bakar bröd,
fantiserar,
onanerar,
spelar sällskapsspel,
bygger luftslott,
arbetar,
studerar;
etnologi, ord, livet, litteratur,

Vad tänker jag på (vecka 39)?


gamla förälskelser,
sex,
mat,
räkningar, kvarskatt,
tabellsystem, overlocksömmar,
amanda,
lägenheter, sprit,
sammhällsfilosoferande franska sociologer från förra sekelskiftet,
brevkompisar, knullkompisar,
onani,
ansvar, prioriteringar,

I ditt liv; en sommarkatt men ändå.

Och den här mannen, gud,
han som aldrig vill ha hela mig, hela tiden,
men avgudar mig,
några minuter,
timmar, som nuddar min hand och undrar hur jag mår,
som frågar mig vad vi skall äta till middag, om jag är hungrig,
han gör mig sjuk,
allt är på låtsas,
en illusion,
en tröst,
ångestdämpning, precis som sprit,
ett missbruk,

så jag gjorde det till min uppgift, att ta farväl och gå.

09:24
jag tror att jag skakar,
sitter på tunnelbanan,
på väg hem,
och skakar,
med äckligt hår,
trasigt ansikte,
såriga läppar,
du vet,
kyssläppar,
han är kvar,
han stannar kvar,
länge,
alltid,
på mig,
i mig,

jag gör det här mot mig själv,
jag gör så att han gör det,

kära läsare, käraste,

så,

jag ber er,

nu,

fråga mig,

vad som helst,

jag svarar,

på allt,

för jag känner ingeting,

jag vill,

känna mig levande,

kanske var jag inte gjord för dessa dagar.

som så många gånger tidigare,
undrar jag vad det här livet egentligen handlar om,
att söka lycka? kärlek?
dessa flyktiga känslor som tycks glida oss ur händerna, så fort det börjar kännas bra,
ja, nästan underbart,

this is how I became paranoid.

igen,
och igen,
ber jag om någonting,
som jag inte vill ha,
av någon som jag inte vill ha,
som jag inte åtrår,
som jag inte älskar, avgudar, saknar,

gud,
jag kan inte ens ta i honom,

jobb, springa, ringa, prata, skriva, planera, googla, maila, bifoga, skicka, skräddare, butiker, kaffe, mat, sova, möten, kläder, berns, smuts, plugg, vänner, sprit

jobb, jobb, jobb, jobb, jobb,
springa, springa, springa,
ringa, ringa, ringa,
prata, prata, prata,
skriva, skriva, skriva, skriva,
planera, planera, planera, planera,
googla, googla, googla, googla,
maila, maila, maila, maila,
bifoga, bifoga, bifoga,
skicka, skicka, skicka, skicka,
skräddare, skräddare,
butiker, butiker, butiker, 
kaffe, kaffe, kaffe, kaffe, kaffe,
mat, mat,
sova,
möten,
kläder, kläder, kläder, kläder,
berns,

ett härjat, stökigt, dammig, äckligt, smutsigt rum.
plugg.
vänner.
och lite alkohol på det.

= mitt liv.

tystnad.


en ljummen sensommarkväll,
någonstans,
-

han sjöng,
sjöng och cyklade,
jag lyssnade,
och drömde mig bort,
till ett kullerstenslandskap,
til ett vi,

han tappade balansen,
och föll,
så hårt,
vi föll,
landade i ett dike,
skrapade knän, händer,
hjärtan,

han fortsatte sjunga,
ändå,

en smittohärd.(crashingdown.memorylane.part9)


k spelade på debaser igår,
jag tänkte på dig,
inbillade mig,
ja,
att jag såg dig,
flera gånger,
högg det till,
i hjärtat,
du vet,
jag minns i bilder,
kläder, läppar,
skivomslag,

du gör mig sjuk

men något flimrar förbi, jag finner mig mitt i, en känsla av ett vi, (crashingdown.memorylane.part8)


...och jag tjatar,
som vanligt,
om hur ont det gjorde,
gör,
om hur ont det gör att vilja ha dig,
sekunder, minuter,
om att aldrig få dig,
ett helt liv,
och alla vet,
som har provat,
som testat,
smakat,
gråtit,
slagit sig,
på dig,
att det inte går,
du går inte,

thingswelost.in.thefire.part10.korrespondans.


Till dig, till alla som behöver
-
Finaste,

du vet att jag önskar att jag kunde torka dina tårar,
ta bort det onda,
läka såren,
men här borta,
på andra sidan stan,
i ett stökigt lite rum,
når jag inte riktigt ända fram,

men jag tänker på dig,
och känner din smärta,
så många gånger vi varit här förut,
så många gånger vi kommer hamna här igen,

så otroligt starka vi är,
superkvinnor,

/M
-

cheers darlin'.

jag har slarvat i helgen.
fy mig.
skriva, skriva, matdagbok.
äta, äta, duktigt.

för övrigt.
bestämt mig för att ta en kvällskurs på universitetet, kläder, kropp och identitet,
två timmar varje måndag, perfekt,
måste ha någonting vid sidan av modeassistentjobbet,
av ekonomiska skäl, delvis,
men lika mycket, om inte mer, för att det är ett ämne som verkligen intresserar mig,
nytta med nöje helt enkelt,

kan bli bra det här,
känner det på mig,
i hela kroppen,
hjärtat,

ibland gör det ont att älska. jag älskar dig.


mamma försökte försonas med mig,

över en blå ikeapåse med tvätt,
"om du vill tvätta finns det tid nu",
så jag packade ihop några klänningar,
letade upp den handskrivna lappen med instruktioner (jag har aldrig tvättat själv förut),
och begav mig,
alla nio trappor ner, utan hiss,
där fann jag henne i ett av torkrummen, med det mörkbruna håret fladdrades i värmefläktsvinden,
hon verkade förväntansfull,
jag började sortera,
kulört, svart, ljust,
"behöver du hjälp?", frågade hon
"kanske lite", svarade jag,