ny blogg.

nystart på annan plattform,
mathildadal.blogspot.com
välkomna!

liv.

och han kastar upp henne i luften,
den lilla flickan i vit spets,
och hon skrattar,
åh,
det där skrattet som förminskar allt annat runtomkring till ett töcken av ingenting,
vinden, vattnet,
vågorna,

oj, oj flicka lilla. du är så ömtålig. typ som porslin i mina händer

Hej M,

Jag vill att du skall veta att jag tycker om dig.
Jag säger det alldeles för sällan. Aldrig, egentligen.
Inte för att det är självklart, liksom underförståt.
Nej, tvärtom.
För att det är för svårt.
Jag planerar att göra det enkelt för mig.
Ge dig något fint i present. 
En kylskåpsmagnet föreställande en liten mörk pojke och en stor rosa flicka. 
Kärleken.

Din för all framtid,

En vän

julhat.


Och jag kan berätta om någon som rymmer
hemifrån, utomlands, inombords,
inrikes,
ensamhet heter det,
det man flyr,
flyger bara iväg,
vips,



Om så vore.

Hej M,

Jag vill att du skall veta att allt kommer att bli bra.
Att du är fin, och duktig och bra precis så som du är.
Jag säger det alldeles för sällan. Aldrig, egentligen.
Inte för att det är självklart, liksom underförståt.
Nej, tvärtom.
För att det är för svårt.

Kärleksfull kram,

En vän