Jag vill ta på dig, lungt eller?

Blev inget bloggande igår för jag var trött. Jobbade i globen på innebandy-vm, samlade mailadresser och firade ett underbart Sverige som tog guld. Nu är vi bäst i världen. För tredje gången på ett år. Sanslöst. Nåväl, ska inte leka sportkommentator, måste bara nämna en lustig liten anekdot.

Jag och min kära vän S, lagom slitna och slut i huvudet efter en hel dag av övertrevlighet, "hej skulle jag kunna få din mailaddres?", fånigt dumsött leende, "Öh, får jag din då" (don't thinkt sooo!!) och konstant vandrandes i en rund bunker kallad globen, passerar plötsligt ett gäng med good-looking guys. Sjukt impulsiv à la väldigt Mathilda fyrar jag av ett "mjaaaao" (nej jag är inte kapabel till att handla rationellt). Ooops. Givetvis går vi förbi dem igen (globen är ju som bekant cirkelformad). Desperata som vi är och i behov av fler namn på våra listor spatserar vi denna gång fram, med penna och papper (och en del fjärilar i magtrakten) i högsta hugg, till den tidigare nämnda skaran. Standarfrågan avfyrad, "hey gorgeous, can I get your e-mail?" (Det osar ironi, mumma!) "Som spelare eller som åskådare?". Öh. Come again please. Hysteriskt skrattanfall. Ett stycke rött ansikte. En handsome landslagsspelare pekandes på mig, "höhö". Till detta tillkommer ett patetiskt flyktförsök och otaliga pinsamma blickar. Med mycket mera. Hela spektaklet avslutas med "åh kan inte jag få ta på dig" (jag och min vän i kör då nummer nio i guldtruppen skall lämna byggnaden), "Haha, visst".

Funnystrange nummer 2. Helt klart. Men hey, man ska ju bjussa på sig sig själv och jag hade faktiskt riktigt, riktigt kul!

Nu ska jag sussa. Imorgon utlovas fler bilder, länkar och roliga tips. Håll till godo och dröm glammiga drömmar!


Kort och gott

New York bokat och klart! Finally. Den 17 Juni bär det av till det stora äpplet som aldrig sover. Jag kommer aldrig att sova. Går ju liksom inte. Vill vara överallt hela tiden jättemycket jättelänge!

Chills. Bokade in detta som första aktivetet på söndagen, tror det är hur tufft som helst. Kan verkligen se det framför mig, stora och starka svarta kvinnor gungandes i takt med den storslagna musiken. Typ som på film. Chills igen allså. Harlem och likanden ställen fascinerar mig verkligen. Don't know why.

Såg för övrigt en riktigt bra film, Match point starring miss Scarlett. Jag och Gustaf riktigt njöt av den brittiska perfektionen, grymt.

Nu ska jag sussa. Ska faktiskt upp tidigt och arbeta imorgon. Good girl.

Ciao!

Är det alla crazy människors dag? Inte...Öh. Jag är förvirrad..

Haha.

Började liksom bra och ganska så normalt. Minifika med S+ promenix på söder (christians salong på götgatsbacken firar tio år, en klippning 99 kr!!).

Så småningom ringde G "bio ikväll?". Ja, jag är på. Förbereder mig väl, äter ordentligt, letar upp nycklarna, packar lilla slitna skinnväskan, bättrar på sminket och känner mig allmänt ute i god tid (actually, YES). Men det visar sig dock att Mister G himself tittat fel i busstidtabellen, vilket ger mig ytterligare 20 minuter. Känner mig handfallen, preppy och klar i marinblå kavaj, hemmagjorda shorts och söt sjal. Just i det läget passade sig inte den där extra tiden, gör mig bara förvirrad och får mig att tänka på allt jag faktiskt måste göra och allt jag faktiskt hinner göra. Hey, 20 minuter är ju en hel evighet. Trodde jag. Fem i halv rusar jag ut, pyttelite senare burrar mobilen "det var ingen som gick på bussen, nu är jag på väg in till stan". Great. Dessutom går det ingen motorvägsbuss (vilket jag såklart kommer på en x antal stressade minuter försent), så en kvart innan filmen ska börja kliver jag på det blåa vidundret som skall ta mig till Slussen. Kul med chaufförer som kör i snigelfart. Mycket lustigt. Ungefär lika lustigt som att varje bankomat jag passerar är avstängd. Hmm, men till slut lyckas jag, mot alla odds (som verkligen var emot mig), glida in precis när reklamen är slut, ta plats brevid mina vänner och njuta av
Natalie Portman i psykologiska thrillern "V för vendetta". Slutet gott allting gott.

Nästan. På blåa bussen på väg hem  ser jag fram emot en lugn stund tillsammans med Mp3:n. Planen spolieras ganska så rejält då en okänd kille/man/pojke kommer fram och sätter sig brevid mig "du är så vacker, wow du är verkligen så snygg". Öh. Okej. "Tack?". Nervöst börjar han pilla sig i håret, vrida på sig "ööh, vad heter du", "Mathilda". Jasså okej. Och nu då? Vi har inget att prata om. "Öhh, öhhh, vad har du gjort ikväll?" "Bio". Fortfarande besparar jag mig alla former av motfrågor. "vad såg du". Svarar lite frånvarande. "Alltså, du är så vacker, du har pojkvän va?" "varför tror du det?" "nä du är så snygg liksom, öh...". Jag tänker, vit lögn. "Ahh, det har jag" "Och ni är typ seriösa, när ska ni göra slut?". Jag och min fantasipojkvän skall vara tillsammans för all evighet, jag är hans prinsessa och han älskar mig över allt annat. Not. "Vi ska aldrig göra slut, vi är jättekära" "säger han ofta hur vacker och fin du är? Att du är underbar?".I wish. "Mmm, det gör han, hela tiden" "Hälsa honom att han är lyckligt lottad och att han ska ta hand om dig". Klarar mig fint, independent women for life. "Okej, visst" "jag kanske ringer dig imorgon om jag kan få ditt nummer?" "Nää, jag är upptagen". Sluta titta så där på mig, ledsen hundvalp eller ej, lämnar inte ut mitt nummer till totalt främmande män(niskor). "Jaja, hmm, okejdå, hoppas du inte tycker att jag trängde mig på och så, öh, du är i alla fall väldigt vacker". Tack igen och nej inte alls, trevligt att tala med dig. Hmm. Eller att du talade med mig. Ja, mer korrekt."Haha, tack så mycket".

Strange. But funnystrange. Jag är mållös.


Nej nu bär det av att fixa pass, boka resa och aktiviteter till efterlängtade N.Y resan. Ciao så länge!


Jag stod mitt i smeten liksom, det bara small, poff sa det

Weei! Intressant kväll må jag säga.

Innehöll följande

- Ett stycke fyllo som sa sig kunna måla av mig naken med kläderna på om exakt två månader (jää you wish) Dessutom skulle han skicka iväg ett chict litet mail till påven.
Ett långt telefonsamtal med en förvirrad göteborgare från
nossebo som sa sig vara väldigt gay, gillade lack men inte läder samt var ovetande om David Hasselhoffs storhet (sa du att du var bög?). Killen hade knapprat in R:s nummer på måfå. Lucky us! Well...
- Ett träd med rötter och allt buret av mina manliga vänner x antal meter (minst tvåhundra), lockade till sig diverse nattliga turister att fotografera och filma. En riktig attraktion. Kul att dom kan glädja någon liksom (MOHAHA!).
- En 20 minuter lång bussresa med galen R som frenetiskt sitter och spanar, "hey, jag följer svängarna liksom, takten".
- Obestämt antal villiga 91:or som raggade gärnet på en manlig kamrat "hon vill att du pussar henne H". Vart är världen på väg?
- Många välbekanta ansikten man inte sett på sjukt länge. Oj vad det värmer. Det är inte förens man faktiskt träffar den där, på något sätt, speciella gamla vännen, som man inser hur mycket man faktiskt saknat den personen. Freaky.

= En väldigt lycklig Mathilda. Verkligen. Hon längtar redan tills imorgon. Vet inte varför. Tror det är känslan som lockar. Att bara få vakna och känna så där. Mmm. Lugn.

Ciao!


Mitt i natten

"Är på promenad hem från boo kommunalhus nu, solen går upp och allt är toppen".

Bästisen. Du är toppen"


Lagom, not for me!

Duktig flicka. Mathilda rodde hem ett MVG på sin krönika à la nationella. Bien! 


STILISTISKT OCH PERSONLIGT- Tack gud för att jag verkligen fick bli riktigt bra på något. Merci, very beacoup!  

Fredag

Japp. Idag är det exakt 27 dagar kvar till det här, det här, det här och det HÄR! Unfuckingbeliveable. New York baby, here I come! Vackra människor, fina byggnader och tuffaste tänkbara miljön. Mmm, chills.

Åter till verkligheten. Fredagskväll, gamla stan och mysigt sällskap. Vänner är sannerligen ovärderliga på alla sätt och vis, underbara och väldigt fantastiska. Något som dock inte var fullt så fantastiskt var biofilmen vi såg, typ läderbuffy goes splatter. Väldigt irriterande.

Pucci gör mig på gott humör igen. Tack för att du finns.

Ciao!


Sommar

Status: Avslappnad, myskläder och ruffsigt hår.

Lovley day.
Vilken härlig dag. Pripps blå reklamen till all ära, nu är det på riktigt liksom. I alla fall snart. Jag längtar, längtar, längtar!

Nattbad
Sena kvällar
New York
Bara fötter
"har det redan gått ett år?"
Söta bikinis
Brunbränd hud
Samtal under bar stjänhimmel på blå studsmatta
Grilla
Lite kläder
"jag vill aldrig att det här ska ta slut"
Bronzig hy
Fräsh make
Magasinens sommarbilagor/specialutgåvor/reportage/guider
Badpojkar
"Vet du va, jag tycker om dig...Jättemycket"
Shorts
Färsk frukt
Båtutflykter
Träffa alla gamla vänner
"Jag har saknat dig"
Lösa linnen
Förhoppningar
Drömmar, liksom lite lättare att hoppas på sommaren
Trollan
Solblekt och saltigt hår
Klippor, het berggrund mot huden

Jordgubbar med vispgrädde
Kärlek
Utefester
Picknickmat
Handukar som aldrig verkar torka
Muskler









Olydig

Inledningsvis. Läste en grym blogg idag. Bloggen var grym. Då menar jag supermonstermegabra! Typ "hej jag kommer inte på några fler superlativ"-bra. Trängde sig liksom på och in och djupt in i hjärtat, egentligen alldeles för nära för det sjukt obehagligt att känna igen sig i det andra skriver. Öh. Ungefär så ja. Slut på "the message".

Känner mig ganska så tillfreds, liksom nöjd. Vet inte om det är för att det borde kännas så eller om det faktiskt är så. Hmm. Hoppas innerligt på det sista. Solen skiner ju och färgar stockholmarna bruna och röda, alla liksom skrattar och ler mycket mer. Jag med, speciellt slickandes (njae, äter ur ickerån med plastsked) på en sugarfree and non fat yoghurtglass från "sevvan". Yummie. Trevligt att ligga på kajen med vänner och bekanta, lapa sommar som värsta badisen och trivas med tystnaden. Skippade Solero, men imponerades över två X-cider som "gänget" lyckats fiska upp med rep och lina, tydligen var de omsorgsfull förpackade i knuten systemetkasse, dinglandes någonstans mellan vatten och fastland (lungt, fattar inte heller vad jag skriver om). Ja precis. Mysigt var det iaf.

Picknickade sen senare på kvällen med C, en oldie i vännersammanhang. Känt varandra i minst hundra år (läs tio). Upptäckte att hennes trädgård är mycket väl lämpad för skagenröra, pastasallad och diverse godsaker och massa tjejigt skitsnack. Lovley. Töntade oss med mobilerna och spelade in (o)söta små filmer. Haha. En riktigt härlig dag.

Nu är jag hemma. Kände för att bara skriva lite utan att tänka så mycket. Bara do it liksom. Men nu är det väldigt mycket natt för min del. Ciao!


Godnattsaga

Jag är happy happy för äntligen har jag tagit mig i kragen (?) och fixat fina fötter. Efter en hel del spatserandes i mina kära gyllene skor höll fossingarna på att dö ut/torka sönder/spricka. Visst, ballerina är bekvämt och oerhört skönt men för stackarna som vart instängda i strumpor och diverse lager på lager anordningar orsakar sommarklimatet en smärre chock. Kontentan av det hela: Något måste göras. Snarast. Och eftersom att händerna fick sig en rejäl omgång igår med favvolacket och världens bästa handcreme var det ju inte mer än rättvist. Filade och smörjde in tassarna med len olivolja (använder mig ofta av just olivolja, ren mulitprodukt som funkar fuktgivande för hela kroppen), ja tack! Känner mig som en fluffigt rosa prinsessa, ska tända lite värmeljus och bara njuta av lugnet (och mina fina händer/fötter, haha).

Har börjat uppskatta den där speciella stunden på kvällen mer och mer. Sakta men säkert lär jag mig att det är okej med tystnad och stillhet. Jag som alltid haft så svårt för det kan nu nästan, nästan slappna av riktigt ordentligt alldeles ensam. Vara med mig själv, typ, och mina egna tankar. Applåd för det tack. Övning ger ju faktiskt färdighet.

Nu är det dags! Sussa sött och dröm vackert.


Jag vill bli en duktig flicka

Hej jag heter Mathilda och lyckas på cirkus fem minuter tappa mitt busskort inne på skatteverket (lämna deklaration). Ofattfbart. Otroligt. Men framförallt skrämmande. Tredje gången..(öhh inte gillt). Idag skulle jag ju vara vuxen och uträtta en massa ärenden, ta blodprov, köpa anteckningsblock (ska börja skriva lite varje dag, klistra in biobiljetter och kvitton och annat skräp som faktiskt kan betyda något, minnen liksom, tack Sheida för idén) och spärra bankkortet som jag, tadada, också tappat, dock vid ett tidigare tillfälle. Suck och pust alltså.

För övrigt har den här dagen varit fullkomligt underbar. Sommarvärme, bara ben och yoghurtglass med vaniljsmak. Dessutom träffade jag på bästisen, helt otippat, då han skulle hämta upp en mycket avancerad mattebok på stadsbiblioteket. I love surprises, liksom det som gör livet värt att leva. Satte oss i parken och glassade i solen, diskuterade vilt (ja, jag bokstavligen hoppade på G) en god väns mysiga äventyr i helgen (hey, är man nyfiken så är man). Yummie, själen mår bra av lite skvaller! Blev även en lång promenad och ytterligare en glass då jag gick vilse på söder. Sa någon tankspridd?

MEN! Faktum kvartstår att jag är jordens klantigaste människa.

Lovley day!

Vilken euforisk känsla. Att vandra runt i favvolinnet (offwhite med söta spetskanter från Filippa K) och korta uppvikta shortsen slår i nuläget precis ingenting, så sjukt skönt att slippa linda in kroppen i bylsiga koftor (mysfaktorn till all ära) och jättelika vinterspektakel.

Jag njuter över att se Stockholm klä av sig (med risk för att låta lightporrig). Visa lite hud, komma lite närmare själ och hjärtat, människan under, bakom och liksom inuti skalet. Onödigt poetiskt och smörsliskigt till all ära. Jag är iaf på mitt mest underbara humör idag och smider seriösa planer på att le mot minst fem främlingar till och förgylla dagen för mig och alla andra på diverse olika sätt. Ska till och med låta bli att svära över damen som tränger sig före på bussen (duktig flicka). Well, worth a try.

Ciao så länge!

Sidospår

Jag tittar ut genom föstret och himlen är inte blå, snarare grumligt vitgrå. Brukar säga att jag har skymd sjöutsikt, i alla fall innan löven börjat pryda trädkronorna, då ser man skurusundet och motorvägen verkar långt borta, bron existerar inte, och bilarna är på låtsas. En besynnerlig känsla.

Ceriserosa naglar fladdar över tangenterna, trycker, nuddar men tvivlar inte.

Valborgsmässonatt

Ja. Så har man vandrat runt i cirkus två timmar iklädd endast sötaste (läs kallaste) svarta shortsen, svart linne och skepparkavaj. Utomhus. På måfå. I mälarhöjden. Fråga mig inte varför. Eller gör det. Jo, för att jag trodde att vi skulle vara INOMHUS, på en RIKTIG fest, med RIKTIGA element.

Dessutom vill jag bara spy galla på mitt pissiga humör och att solen envisas med att lysa (höhö) med sin frånvaro.

Well. Jag vill kramas. Mycket, hårt och väldigt länge.

Natti!