jag var inte gammal, när jag märkte skillnaden, mellan en fast hand och motsatsen, till L,

och jag kan berätta om en pojke,
den vackraste pojken i hela världen,
han har bruna ögon och myggbettsbitna läppar,
jag drömmer om den pojken,
jag drömmer alltid,
jag diskar och tvättar och gråter och läser,
klipper av mig håret,
och drömmer,
 
jag vill aldrig göra den pojken ledsen,
jag vill aldrig bryta löften,
jag vill laga alla hål i honom,
jag vill sy och virka och sticka,
jag vill göra allt för den pojken,
 
jag vill att han ska prata och kanske gråta,
jag vill att han ska sluta kippa efter andan,
jag vill att han ska andas,
 
jag vill att han ska veta att han är älskad,

Kommentarer
Postat av: Din, din, din Anna

jag vill laga alla hål i honom,

jag vill sy och virka och sticka



MAGI.

Postat av: Mami

Hur lycklig skulle man inte bli om någon skrev en så underbar kärlekstext! Bara till mig...Du är så fantastisk min underbara dotter.



Kärlek från Mami

2009-07-08 @ 00:48:55
Postat av: Mami

Det är lätt att älska...svårare att bli älskad tillbaka.

2009-07-08 @ 00:54:35
Postat av: sarah

du skriver så fint att jag kan dyka in i en fantasivärld och leva helt för mig själv en stund; bara måla upp bilder av dina vackra ord i mitt huvud. tack, verkligen.



tack.

2009-07-22 @ 21:35:41
URL: http://molnsubstans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback