snasty.

nu ska jag luftorka.
kliva ur duschen och droppa ner hela lägenheten.
vara naken och fri och äta nudlar. sitta på en stol med rumpan bar.

hej!

Ithinkthis.thisisagoodtime.


put on your dancing shoes and run away with me

boobylicious.


seriöst.
jag ser ut som ett monster. och min lilla monstertutte håller på att hoppa ut.
spring för livet!

jagkanvaralitefullnärjagskriverdethär. hej!

tänk för att veronica maggio. hon.
hon kan få mig att känna mig som en vinnare även när jag känner mig som världens fetaste förlorare.
tror att det var lite så ikväll.
jag var en dansande sjungande pussig överpeppad vinnarförlorare.

är inte den som brukar säga sånt här, jag ska viska det så att igen hör...känner mig som om jag är tretton och kär och jag vill göra sånt som vuxna gör...(brottas)

nej nej nej...nej nej nej..neeeeej...








tillsviblöderbaby.


lykke li, robyn och kleerup.
så bra så bra så.
åh.

vardagsäventyr.

jag har lekt djungelkvinna ikväll. sprungit som värsta sortens vilde i urskogen. runt hela min sjö. tagit mig över bäckar och sumpmark genom att balansera på döda fallna träd, snubblat på tjocka rötter och drunknat i lera.

och så sprang jag vilse. ända till havet. helt vackert och stort och oändligt.


(min syster räddade mig.
hon tog mig till en brygga och räddade mig)


littlebit. littlebit.

om du följer med imorgon så lovar jag att du får pussas hur mycket du vill med mig på en filt i en väldigt grön park.
tror bestämt att jag tycker att vi pussades för lite idag.

är liksom lite blyg.
men blyga människor tycker också om att pussas.
lovar.

sunshineisthenewblack.

gud vad jag blir glad av att gå. bara promenera. helt planlöst. utan något mål.
helt sjukt skönt. känner mig så oförskämt frisk och sund för tillfället.

belönade mig med gottislunch på Louie Louie. kanske världens mumsigaste vegetariska sallad.
dom har en discotoalett också. med glitterboll i taket och allt. en helt ny kissupplevelse.

vin med J. mkt angenämt. hon är duktig hon.
kreativ som få.

dagens låt:

free music


hej!

morningglory.


rätt bra.
vaknade glad.
tre gånger till och med.
jag vaknar oftast väldigt många gånger innan jag väl går upp.
men nu har jag ett litet löfte. tolvnollnoll är det som gäller. inte en sekund senare. sova kan man göra i graven.

dessutom ska jag skära ner på datortid drastiskt.
och fortsätta med den goda vanan att alltid stänga av mobilen vid läggdags.

nu.
fika med två systrar och en mor. gateau here I come.

hej!


LykkeLycka!

Anna Järvinen & Lykke Li


Utomhus-scenen - 23 Juli 2008 - kl. 18:00

Var Anna längtar är oklart, kanske vet hon det inte själv, men hon gör sig bra där, i längtandet. I det nostalgiska utforskandet av den finska poeten Pentti Saarikoski, i en romanshistoria på Götgatan, i hemlängtan till hennes barndoms Finland, som kanske inte ens finns kvar. Hon kan konsten att kort och kärnfullt sammanfatta ett av popmusikens syften: att våga gå upp i en känsla, ge sig hän, känna något. Kort och gott - att få feeling.

Hon har skrivit låtar med både norska Röyksopp och Kleerup. Den som haft lyckan att se den 21-åriga begåvningen live vet att hennes scenpersonlighet också är något utöver det vanliga. Även om hon är ett one-man-band har hon ibland med sig gästmusiker på scen, och luften vibrerar. Men hon är och förblir sin egen, med fullständig kontroll över sitt uttryck.
Snedluggarna och dom smutsiga rockkidsen har sällan varit så eniga. Lykke Li har kommit för att stanna.

Missa inte denna unika konsert med sveriges i särklass populäraste kvinnliga artister.

Entré 150 kr plus eventuella serviceavgifter

Förköp: Multi Kulti St. Paulsgatan 3, T-bana Slussen tel.08-6436129

JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA

lycka. ren och skär lycka. Mosebacke here I come!

(med knuten på plats!)

buthow wemovefromAtoB itcan'tbeuptome

jag är väldigt duktig på att babbla bort fina stunder. sorry och jippi typ.


aa, men lyssna, den funkar, man kan höra en signal, kommer du ihåg dom där telefonkorten, dom där gamla, med olika många markeringar, innan mobilen kom, du vet, jag hade ett med ett stort blått öga på, lyssna, signal, sjukt coolt, känner inte du att du verkligen vill ringa någon just precis nu, bara för att den faktiskt fungerar, jag tror att jag måste, tuuuut, det här är en bra telefonkiosk...

resten är en trevlig liten hemlis.

hej!


litegrann.


söt sötare Lykke Li.

nakensödag.

jag tycker att det är så härligt.

att liksom bara kunna gå omkring naken hemma hur som helst.
med tuttarna i vädret och rumpan bar.
har alltid varit så.
vi är den nakna familjen.

hej!


ochdomkallarmigfördiscotjej.


skulle, borde, tar det sen...
den här låten tillägnar jag mig själv.
grattis mathilda. du blev ett måndagsbarn och hela livet blev en helg.

ontheotherside.


tänk om jag kunde titta ut och se vatten och båtar och om den enda vägen hem till mig gick över en liten grönmålad bro.

och om jag fick gå på kullersten. flera kilometer om dagen.
då skulle jag vara lycklig.



stoppamigjuni.

jag har aldrig varit på festival.

jag är snart tjugo år och har aldrig varit på festival.
tror nästan att det kan räknas som en synd.

därför har jag bestämt mig för.
nästan helt säkert.
att gå på peace and love.

och fan vad jag ska smutsa ner mig och ligga och hångla i främmande tält med främmande pojkar och leka med deras främmande tungor och främmande fingrar över hela mig. och dricka sprit. det var längesedan nu. jag vill bli stupfull och äcklig och påflugen och kladdsugen . jag vill spy på någon med flit. jag har aldrig provat det. mina skor ska vara trasiga och håret fett som milda margarin. jag ska dansa av mig alla kläder och bada naken om det finns någonstans att bada och aldrig aldrig gå och lägga mig ensam. jag ska gråta på nästan varje konsert. av lycka och av sorg och tänka på alla människor som jag pussats och kramats med till dom där sångerna. skratta tills jag får ont i magen av alla minnen och tårarna tagit slut. ta på mig en sopsäck för att det känns skönt mot huden och gräva ett stort hål i marken och begrava alla ölburkar och knullkompisar och cigarettfimpar där.

Veronica Maggio
Håkan
Kristian Antilla
Kent
Cansei de Ser sexy
Gud jag får orgasm
Mando Diao
The Hives
m. många fl....

Och jag.

smutser.

feberdrömmer. drömmer om saker som jag inte vill drömma om.

kristian anttila släpper nytt den 11 juni
och
jag undrar så hur din längtan känns inuti ditt bröst
om det pirrar. det gör nog det. i mig gör det ont.

han är ju du.
och nu sjunger du igen.



whenwewereyoung. (and dumb)


I am older now. Can we just play and pretend that nothing has ever happend?

smudge.


and she said. I would like to dress like you. but I would never dare to.

comeon.doit.


say that it will be alright. that I can dance again.

jagkanskebaratror.

jag röker och röker och röker och bedövar och bedövar och blir ännu mer bedrövad.  

jag vill inte ha någon.
det finns inte någon i hela världen som jag vill ha. jag är inte kapabel till att vilja ha någon. att vilja ha någon som vill ha mig tillbaka . det finns inga läppar som jag vill kyssa och inga fingrar jag vill fläta och det finns absolut ingen jag vill knulla med. det är slutknullat. det finns ingen i hela världen som får knulla med mig. jag ska aldrig mer använda det ordet. det är ett fult ord. det finns inte någon att våga bli så kär i att det gör ont i hjärtat och som har ont i hjärat tillbaka.

åt helvete.
nu ska jag spendera lite cozytime med min tenta. 
alla dessa upprepningar och negationer gör mig yr i huvudet.

hej!

prettyugly.

fast jag fick ju knulla.

så varför är jag olycklig för?

repetition.

marlboro menthol och the sims.
röker bara när jag är deppig eller på besök i Paris.
känns väldigt franskt. deppröka. smaka på det. mm.




...lördagkväll, sitter ensam på en öde perrong, nynnar samma sång, inget skjut,
röker fyra cigaretter i rad inget gör mig glad ..

Nicethingshappentonicepeople.

Två roliga incidenter idag.

1. Jag ska plocka ut lite pengar från ett konto och besöker därför SEBbanken.
Kvinnan i kassan ber vänligt om min legitimation. Jag räcker fram passet. Fem sekunder senare brister hon ut i ett asgarv. eller. snarare fnitter. för inuti mitt pass har tre kondomer letat sig in. jag asgarvar. och fnittrar. mycket lustigt. Bör tillägga att jag har en relativt stor plånbok. väldigt fin faktiskt. men lite för rymlig. där i har jag allt. och lite till. Jag sa käckt att nu har du minsann något kul att berätta för kollegorna. Bjuder på den liksom.

2. Blir stoppad av någon slags trendspanare eller vad dom kallas. sådana där som springer runt på stan och fotagraferar coola, speciella och fina människor. Och mig. Andra gången fan. Blir så töntigt glad att jag nästan spricker. Tänker suga på den. Mmmmmmm. mums.

Hej!

thekings.

Helgens gudomliga upptäckt, my kings!
                                                                         
free music


....I'd rather dance with you than talk with you
So why don't we just move into the other room
There's space for us to shake, and hey, I like this tune....

image8

Releaseme.

alltid mkt spännande att prova på nya saker...

klamydiatest.
fick stoppa upp en jättelång tops i slidan och röra runt.
hon sa så. rör runt ordenligt. och som jag rörde.
vet att jag är frisk. men har man kört oskyddat så har man.
skyll mig själv jag vet. nu tänker jag ta ansvar och då ingår banne mig klamydiatopsning.

och så fick jag kissa i en burk och veta att jag inte är med bebis.

nu är det piller som gäller.

hej!

jag vill hylla: Vive la Fete

                                                                                                                                                                                                                                                                              image7
free music

Länge leve festen! 
Skräckblandad förtjusning har aldrig varit mer behaglig än till de sista tonerna av Noir Desir.
Els Pynoo är världens bästa skrikerska. Och så har hon sexiga ben.
Lyssna.

jag vill hylla: émeliesimon.


      image2
Mysfrans kärleksmelankoli.
drömmasigbortenstund-musik.
lyssna och njut....
och visst är hon vacker, docklik!

sleepingwithabeast.


the soundtrack till den olyckligaste kärlekshistorien i mitt liv.
jag skaffar mig sådana.
låtar till händelser och människor som krossat mitt hjärta. ibland har jag krossat det helt på egen hand också.
världens finaste låtar till världens finaste händelser som blir världens fulaste när allt tar slut och som man älskar men inte kan lyssna på eftersom att det påminner om någonting med någon som inte längre finns kvar.

nu ska jag dricka paraplydrinkar med G. party tonight.

hej!


soulfood.

om folk kan skriva om sitt bajs kan jag skriva om det här.

Jag kom.
kom som aldrig förr.
i säkert tjugo sekunder. helt av mig själv. är så bäst.
har inte haft lust på hur länge som helst. korridorsknullet var senaste gången.
han gjorde någon magisk grej med sin tunga i mitt öra. trodde att jag hade kissat på mig. kåtkiss.
fast jag kom aldrig då. jag har nog inte kommit på över en månad. fyra komfria veckor. om inte mer.
gud är god ibland. tnx.

hej!


summertime.


jag älskar den här låten.
den berättar min historia på pricken .
det gör ont och kittlas i magen på samma gång.
sommaren gör mig sentimental.
eller är det kanske jag som gör sommaren sentimental?

Thepaintingwillbenamedafteryou.



För mig är konsten ett alternativt sätt att närma sig ett föremål, en människa eller en känsla. Det är en kraft som sträcker sig bortom det sunda förnuftet, helt utan regler och bestämda normer. Någonstans att söka tröst, men också att finna stor glädje i.
Egentligen så är all form av kreativ verksamhet det. Med hjälp av en målarduk eller en bit papper får du perspektiv på saker och ting. Fungerar liksom som en slags mellanhand mellan dig och dina tankar. Författaren skriver, konstnären målar och musikern musicerar. Alla försöker dom att finna en djupare förståelse för sitt objekt,  förkroppsliga drömmar, och sätta ord, färg och ton på livet. Rationalisera det irrationella. 

I en förgylld ram ovanför den öppna spisen bor alla förbjudna begär och gamla förälskelser
tillsammans i ett landskap målat av mannen med snäckskalen och dom nakna underliven


nakedisnothing.


vet ni vad.
mitt könsorgan hänger just nu på ett galleri i chicago.
inuti en guldram.
coolt.

hej!

shouldbejustfinebynow.

"jag drömde om dig igårnatt, du var lycklig och mådde bra, var skönt att se dig så., jag blir ledsen ibland av det du skriver på din blogg, av det som gör dig illa, hoppas du helas lite av att få skriva av dig iaf.....kram M"

ja det är hjärtskärande. tror något gick sönder i mig.
gråter själv av det jag skriver ibland. gråter ord.
jag vill skratta ord.

hon skickar sådana där små sms ibland.
även fast vi inte ses rent fysiskt så finns vi i varandras tankar.
det är en fin och viktig sak.

vet att du läser det här M.
tack för att du drömmer om mig.
jag drömmer om dig med.
nynnar på den där sången du vet...







youaremyhigh.


jag tycker faktiskt att den är fin. titta.
vill. vill jag med. känna så där. som dom gör.
hög på någon annan ungefär.
gonatt.

tellmetheshortversion.

han den där. han som jag viskade om. och viskar gör man inte hur som helst.
jag har inte viskat om någon på väldigt länge.  
honom spanade jag in. helt öppet.
blå chinos. kavaj. läderväska. jag fantiserade om att han spelade saxofon.
och han spanade in mig med. liksom i ögonvrån sådär så att det bara syns om man tittar i exakt rätt ögonblick. svarta leggings. två gamla klänningar. läderväska.
vid busshållplatsen. i äckelslussen. världens mysigaste kortaste lilla romans. sekunder. kanske minuter.








theynevertoldyou.



dom där långa salivtrådarna fastnar överallt, i porslinet och på handfatskanten och snoret droppar och tårarna som sprutar och ibland kommer det blod från näsan, kärl som brister har jag hört, med rödflammande ansikte tittar jag mig i spegeln och känner mig nöjd. jag är nog som fulast då. precis efteråt. blanka tomma ögon och ett blankt tomt hjärta och en hjärna som inte orkar tänka.

idag är en sådan dag.
jag flyr så hårt och intensivt att nästan ingenting får spela någon roll.
inte ens du.