och innan du stänger av; du är mig blommor, sol, explosion och kapitulation.

någon frågar mig,
"gillar du kaos?"
jag svarar,
"jag knarkar kaos"

jag vet inte om det är ett beroende,
mer en förutsättning för mig att leva,
ibland är det ett ordnat kaos, ett bekvämt kaos, ett självvalt kaos,
omfamnar mig med öppna armar, älskar mig,
älskar allt med mig,
ibland är det bara ett rent helvete,
tårar och tabletter,
långa, blöta nätter,
cocorosie, cigaretter och billigt vin,

det händer mycket,
alltid,
med mig, i mig, runt mig,
dramatik,
helt åt helvete, ibland,
fantastiskt underbart,
timmar, kanske minuter senare,
sjukt,
att jag lever,
tänker, andas, äter, bajsar,
skriver ihjäl mig, jag gör det, jag är kär,
sysselsätter mig i dagar,
veckor i sträck,
sover lika länge,
kollapsar,
reser mig upp igen,
och börjar om från början,


jag berättar om honom,
som tog slut,
som aldrig vinkade från balkongen,
som skakade hand och sa hejdå,
vi hörs, vi ses,
kanske knullar vi igen,
i mina tankar,

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hann aldrig avsluta igår, finaste du. Men du får mig att förstå så mycket med dina ord. Förstå vad det är som snurrar i min skalle och vad som känns i mitt hjärta. Det hjälper många nätter.

Postat av: Anna

Jag har lånat boken du tipsat om. Först måste jag bara läsa ut tre andra böcker som snart ska återlämnas. Men jag väntar med spänning.

2009-01-08 @ 21:41:51
URL: http://annabostromi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback