Till er.

jag är så otroligt tacksam över att ni vill dela med er, att ni vågar, det är modigt, ni är modiga.
tack,

jag vet hur det är,
hur ont det gör,
hur jävla, jävla förbannat svårt det är,
att släppa taget,
alltid finns där något,
som påminner,
om någonting,
någon,
som varit, men inte är,
som inte kan, som inte får,
som inte går,
gator,
platser, låtar,
människor,
ja,
livet,
det är brutalt,

vi kan inte radera en människa ur våra liv,
aldrig ersätta,
bara lägga till,
hjärtat är stor, rymligt,
där finns plats för många,
kärleken ligger latent,
den kan vandra vidare,
byta skepnad,
vi kan bedöva,
med sprit och cigaretter,
engångsknull,
flera gånger om,
men,
kära vänner,
den,
det,
går aldrig, aldrig över,

och det är okej,
det måste få vara okej,

Kommentarer
Postat av: victoria

Jag kan Bara tala för Mig själv nu. Jag tycker att det är väldigt viktigt att jag inte glömmer bort de som har funnits i mitt liv sådär. De förtjänar inte bli bortglömda, och vad som än har hänt så har det funnits en tid då allting var jävligt bra, jävligt fint. Jag tar med mig det och går vidare. Jag låter aldrig personer som inte längre tar del av min vardag få vidare stor plats i mitt hjärta dock, jag tillåter det inte. Jag säger inte att Du gör det, men jag har vänner som lever för igår, och som oroar sig för framtiden.



Kan man inte bara hitta en ny, en som är minst lika bra, fas på ett annat sätt? Och isåfall, måste det ske precis nu? Eller kan man vänta in det litet?



Morgonkärlek,

V

Postat av: victoria

oh by the way, FIN text!

2008-11-19 @ 06:39:11
URL: http://svartvitlila.devote.se
Postat av: anna

åhe, alldels för sant och fint. och det är ganska fint med, att det gör så ont.

2008-11-19 @ 18:34:04
URL: http://aaccz.blogg.se/
Postat av: milk/signe

det vore jättetrevligt! typ nästa vecka?



kram

2008-11-19 @ 18:42:12
URL: http://imilk.blogg.se/
Postat av: Johanna Carlsson

Varför är det alltid så att jag har så svårt att finna ord att skriva ner här så fort jag ska posta en kommentar till dig. Jag kan sitta i flera minuter och ha fingrarna på tangenterna, men inget kommer fram. Jag vet inte vad jag ska skriva. Det finns inga ord i hela världen som kan beskriva vad jag känner när jag läser dina texter. Antar att det enda som kan förklara, är tårarna som rinner ner för kinderna. Tårar av smärta, men också tårar av kärlek. Av skönhet. Av att känna igen sig. Av all den magi du skapar i dina ord.



Tack.

2008-11-20 @ 22:54:13
URL: http://jcarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

dina texter är nog de finaste jag läst på länge.

tack

2008-12-03 @ 16:00:08
Postat av: mia

du är så begåvad. jag längtar tills den dagen fler upptäcker din konst.

2008-12-18 @ 02:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback