Update: den flygande modeassistenten. är tillbaka. delvis.


Jo. Så här ligger det till.

Efter modevisningen (23/10) sade jag upp mig från mitt jobb som modeassistent.
Det fanns flera anledningar, men först och främst handlade det om mitt välmående. Mitt psyke.
Jag grät. Hade feber. Kunde inte sova. Fick panikångest.
Orkade inte skriva. Plugga. Träna. Mina vänner kände inte igen mig.
Jag höll på att gå sönder. Gå in i väggen. Efter två månader och två veckor.

Behövde en paus.
Andas.
Tänka.
Reflektera.
Leva.

Vi tog en fika här om dagen.
När allt hade fått lägga sig.
Saker och ting sjunkit in.
Vi skrattade.
Kramades.

Idag ringde hon mig.
S, designern.
Hon undrade om jag kunde tänka mig att jobba för henne en dag i veckan.
Kontorstid.
09:00 - 17:00.

Hon behöver mig.
Det känns bra.
Vi har gått vidare.

Så.
På måndagar flyger jag in på kontoret igen.

Kommentarer
Postat av: Miriam

jag förstår dessa helvetes känslor som du beskriver/skriver..jag hoppas att du mår bättre nu! det förtjänar du verkligen ...

en av mina drömmar är just att jobba som modeassistent. hm..får man fråga vad som fick dig att sluta? eller det beskrev du ju..



men grattis till ditt nya jobb!

kram

Postat av: mathilda

Jag höll på att gå in i väggen, kände att det inte var värt det, gjorde ont, eftersom det även har varit en av mina drömmar,



men,

nu är jag tillbaka, en gång i veckan, kan bli bra, håll tummarna!

2008-11-13 @ 21:23:05
URL: http://dalberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback