Iamreadyfortheshow.

Man måste alltså lära människor hur dom ska behandla en.

att det inte är okej att göra vissa saker. att man inte kommer försent hur många gånger helst och att man går därifrån precis som man sagt att man skulle göra och att man faktiskt få stå där som det fån den andra faktiskt gjort alldeles för många gånger tidigare. att man inte säger att man ska ringa och sedan låter bli. att man skiter i att höra av sig alls överhuvudtaget är avsaknad av respekt och hjärnceller. man ska göra klart för alla att man faktiskt har vettigare saker att göra, att min tid är lika värdefull som din och att det vore fint att kunna uttnyttja den istället för att vänta. satans väntan. man gör det även fast man inte vill. ofrivillig väntan. den värsta. står man vid ett övergånsställe och väntar är det iaf konstruktiv väntan, man står där för att om man går blir man påkörd och kanske överkörd och död. men den där väntan som gör hål i huvudet av frustration är så otroligt tidskrävande att den nästan slår ut själva väntandet. man har något att göra. hela tiden. man väntar. och även om man dansar, har sex eller spelar bingolotto så väntar man. ständigt. det är ett tillstånd. som så småningom glider över i längtan. efter ett objekt. ett samtal. en människa. en flyktväg. ett alternativ. ofrivillig längtan. jag vill ha dig och jag vill att du ska vilja ha mig och längta efter mig och vänta på mig precis som jag väntat på dig. en desperat längtan. man famlar efter något man redan har förlorat. något eller någon eller vad som helst som man väntat på alldeles för länge. därfär längtar man och det gör ont. det är inte irriterande på samma sätt som att vänta. det är inte lika enkelt heller. för när man längtat ett tag börjar man känna ett begär. en komplex måstekänsla som ter sig nästan som ett rus. måste ha, måste få, måste göra. ge mig, ta mig, gör mig.

men hur hårt och jävligt det än må kännas har man alltid ett val
förhållningssätt och attityd
och hur svårt och bittert det än må kännas har man alltid ett ansvar
den egna reaktionen

hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback