soonitwillbecomesomethingelse.korrespondans.

jag skrev ett så kallat elektroniskt brev.
slickade på skärmen.
och postade. frimärkeslöst. mottagarlöst.
kanske.
kanske rätt ner i papperskorgen.
men det skiter jag i.
- - -
Till B, till någonting som fanns förut


jag vet inte varför.
men sommaren gör mig sentimental.
eller så är det jag som gör sommaren sentimental.
jag vet inte.

och egentligen så vet jag inte riktigt varför jag skriver det här.
men jag är ledsen att allt blev som det blev.
och jag vill känna att jag gjorde rätt. så nu försöker jag i alla fall.
ta ansvar.

du bad mig att inte ha några förväntningar.
och jag ljög.
där innan lund.

jag ville aldrig ligga med dig igen.
jag önskade nog att det aldrig hade hänt från början.
det var en panikgrej.
jag gör sådant ibland.
dumma dumma saker.

jag ville nog bara vara din vän.
egentligen.
lyssna på musik och laga mat.

nu vet du.
och du gör vad du vill.
jag tyckte om dig.
nu har jag glömt dig.
men kristian sjunger liksom ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback