utvalda texter. September.


1.

09:24
jag tror att jag skakar,
sitter på tunnelbanan,
på väg hem,
och skakar,
med äckligt hår,
trasigt ansikte,
såriga läppar,
du vet,
kyssläppar,
han är kvar,
han stannar kvar,
länge,
alltid,
på mig,
i mig,

jag gör det här mot mig själv,
jag gör så att han gör det,


2.

en ljummen sensommarkväll,
någonstans, -

han sjöng,
sjöng och cyklade,
jag lyssnade,
och drömde mig bort,
till ett kullerstenslandskap,
till ett vi,

han tappade balansen,
och föll,
så hårt,
vi föll,
landade i ett dike,
skrapade knän, händer,
hjärtan,

han fortsatte sjunga,
ändå,


3.
och jag tjatar,
som vanligt,
om hur ont det gjorde,
gör,
om hur ont det gör att vilja ha dig,
sekunder, minuter,
om att aldrig få dig,
ett helt liv,
och alla vet,
som har provat,
som testat,
smakat,
gråtit,
slagit sig,
på dig,
att det inte går,
du går inte,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback