utvalda texter. Oktober.


1.

vad jag skulle göra?
jo.
jag skulle ge dig den där kyssen som jag aldrig fick.
fel.
jag skulle ta den.
slita den från dina läppar.
klistra fast den på mina.
smaka lukta känna.
aldrig mer borsta tänderna.
inte äta.
inte dricka.
bara ha dig.
i mig


2.

(noll; och du är mörkrädd, kan inte låta bli att le)

mitt i natten och du viskade,
den här sången är till dig,
mathilda,
den handlar om dig,
jag vill att du lyssnar,
jag vill att du förstår,
B,
jag vågar inte,
jag vet inte hur man gör,
det där,
jag kan inte,
kan du,
visa mig,
ja,


3.

hon säger att du aldrig kommer att försvinna,
ur mig,
från mig,
att du alltid kommer att vara i mig,
jag vill inte,
men det måste vara så,
så säger hon,
för hon vet,
hur det är,
att försöka,
men aldrig lyckas,
glömma,
kärleken,


(4.)

och de frågar mig varför,
undrar,
hur jag kan sakna,
någon,
någonting som aldrig fanns,
kärleken,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback