utvalda texter. Juli.


1.
och när jag snubblade över orden ändå
och pillade på mina hårnålar och sa ingenting speciellt höll jag mig
och när du tittade på mig och sa jag vet inte
jag vet inte vad det är vi håller på med och
det finns inget du och jag
så höll jag mig

och när du glömde din påse och bad mig vänta ville jag bara springa väldigt långt bort från där vi var
den där platsen
bara rymma från alla svåra ord och kyssar och telefonkiosker
sluta tycka om dig
men jag kunde inte och det gick inte
så jag höll mig

och när jag började gå tänkte jag att du kanske skulle kunna råka tappa bort mig någonstans på vägen
glömma mig som du glömde din påse och inte vända tillbaka och hämta mig
på en parkbänk eller i en buske tillsammans med en ihålig filt och ett fumligt hjärta

2.

jag har väntat.
jag har väntat.
jag har legat på mitt vardagsrumsgolv.
och väntat.
jag har vandrat.
planlöst på sjuttiotvåkvadratmeter.
och väntat.
i samma kläder som igår.
i samma kläder som jag sov i natten till igår.
jag har lyssnat på musik.
catpower.
metalheart.
och skålat med mig själv.
jag borde ha hämtat ett till glas.
jag borde ha låtsas.
jag har rökt cigaretter.
inomhus.
och fimpat i en tallrik med nudlar.


3.

träffade B.
glömde A.
mycket skrämmande.
han är toxisk.
hade glömt hur det var att vilja ha dig B.
du som nog inte vill ha någon.
helt jävla omöjligt.

vi fikade.
han drack cola.
jag drack vin.
rökte cigaretter.
pratade om musik.
jag ville prata om kärlek.
han berättade att han inte tror på förhållanden.
inte nu.
han knullar istället och är nöjd med det.
äter kakan.
men väljer att inte behålla den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback