Årets allt.


Upptäckt(er): Shout out Louds, Ebay, Simone De Beouvoir,
Upplevelse(r): Sagoliv i Paris, flippad nyårsfest i konstkollektiv i Oslo, Peace And Love i Borlänge.
Lärdom nr 1:Involvera dig inte med någon som inom en snar framtid skall resa bort under en längre tid.
Lärdom nr 2: Tårar kan ta slut.
Förlust: Herr Stofil.
Förälskelse: A, B.
Hjärnspöke(n): B, D, D, A.
Missbruk: Cigaretter, champagne, jobb, D.
Missbrukat ord: Jesus.
Stressmoment: Salstenta på universitetet och S.B:s modevisning.
Tröst: Sex.
Käns(or)la: Eufori, avgrundsdjup ångest.
Inbillning: Jag är kär.
Dröm: Bli utgiven.
Färg: Svart.
Tyg: Spets.
Plagg: Body.
Mönster: Blommor.
Tapet: Klänningar.
Väska: Hattask.
Frisyr: Hemmaklippt lugg.
Underkläder: Inga eller Hanky Panky.
Nagellack: Raven, Make Up Store.
Teknik: Ipod Classic.
Redskap: Yogamatta
Konsert: Lykke Li på Kägelbanan.
Fotograf: Lina Scheynius.
Fynd: Egen lägenhet och sambo i Västra Skogen.
Mingel: Fashion Bar- Champagnemingel på Berns.
Rockparty: Gul och Blå.
Happening: Stockholms modevecka.
Barhäng: Knast.
Bok: Svenska Akademins Ordlista, nya upplagan.
Plats: Maraiskvarteren i Paris, Stadsbiblioteket, Nationalmuséeum, Tennstopet, Mariatorget, Folkungagatan 63.
Oskönaste plats: Sjukhus.
Butik: Beyond Retro.
Lunch: Vegansallad på Louie Louie, Bondegatan.
Sysselsättning: Röka pipa, spela sällskapsspel, dricka vin, skriva brev.
Brevvän: Finaste A.M
Yrke: Modeassistent.
Tabbe: Oskyddat sex. Flera gånger.
Supertabbe: Överdosering av tabletter.
Skräck: Graviditet.
Kommentar(er): Du är mitt bästa festivalfynd någonsin (P), Det finns ingen som läser dig som jag. Under tiden du bloggstrejkar har jag läst igenom din blogg. Nu måste du skriva nya inlägg, jag behöver dig, jag behöver det (A.B)

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha

2008-12-29 @ 02:36:08
Postat av: Anna

En lista som med korta ord skapar långa funderingar och reflexioner i mitt huvud.



Du är verkligen, verkligen en på miljonen, Mathilda.

Postat av: mathilda

anna, tack, åh tack, som vanligt värmer dina ord när det är som kallast, mörkast, när det regnar och blåser, stormar, tack

2009-01-02 @ 15:01:21
URL: http://dalberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback