they want to take me home without knowing my name.

om tårar.
om att vilja. och om att inte kunna.

Fina, rara.

jag gråter när jag är full.
jag gråter när  jag är nykter.
jag gråter i sömnen och i drömmarna och på bussen in till stan.
jag gråter när jag skriver.
jag gråter när jag skrattar.
skrattar så att jag gråter.
jag kan gråta och veta att det aldrig kommer att ta slut.
då gråter jag ännu mer.
jag gråter när jag är kär och jag gråter när jag inte är kär.
jag gråter för att jag vill vara kär.
jag gråter när jag tänker på världens vackraste.
jag gråter när jag tänker på att han aldrig mer vill ta i mig.
jag gråter när jag tänker på öpojken.
en pojke som inte vet hur man gör.
jag gråter när jag tänker på att jag inte heller vet hur man gör.

Kommentarer
Postat av: Olof

Jag kan inte gråta alls. Undra vem som har störst problem?

Postat av: mathilda

det beror på hur man ser det.



tårar som fastnar gör minst lika ont som sådana som kommer ut.

2008-08-08 @ 12:48:25
URL: http://dalberg.webblogg.se/
Postat av: SANDRA

jag vet inte vad jag ska skriva egentligen. att du är bra och det du skriver med. orden sätter sig och jag känner igen mig i många av dina rader.

2008-08-10 @ 12:10:44
URL: http://massabra.blogg.se/
Postat av: Rockdoll

Det känns värre när tårarna tar slut. Och egentligen, vet någon alls hur man gör? jag vet då sannerligen inte.

2008-08-12 @ 14:52:32
URL: http://rockdoll.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback