shortstoryabout.harnihört.va.killenärcepe.

jag är förälskad och förlorad i kristian anttilas musik.
- - -
så kom det sig att jag satt på en båt
tillsammans med B.
han gav mig sina hörlurar och sa lyssna.
jag lyssnade.
han tittade.
ni vet.
så där som man tittar på någon när man precis har överlämnat en väldigt fin och dyrbar present till någon som man tycker väldigt mycket om
jag tyckte om att han tittade på mig så.
att han tyckte om mig

så fick jag en bränd cdskiva.
med bara kristian som sjöng om skamfläckar och harhjärtan och såriga sockerläppar.
om att vilja ha någon. om sexhundra mil längst taggtråd.
den blev min favorit.
taggtrådslåten. kärlekslåten.
nummer tre på den handskrivna spellistan.
klottriga snirkliga skrivstilsbokstäver.
repeat. repeat. repeat.

så började han ringa mig och sjunga mitt i natten.
vad vill du höra sa han.
vad vill du att jag ska sjunga?
jag sjunger var du vill.
jag vill ha dig. sjung att du bara vill ha mig.



Kommentarer
Postat av: a.k

åååh...

jag vill ha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback