adulthoodoch.bitterfitteri.

jag blir stressad av att inte ha någonting speciellt att göra.
och jag blir desto mer stressad över att alla runt omkring mig tycks ha tusen speciella saker att göra.
ja.
att dom ska vara så förbannat hurtiga och duktiga och superduperproduktiva och liksom verkligen ta till vara på varje liten chans och möjlighet och förutsättning som ges.
hela hela hela tiden.
jag menar.
jag har inget café att bygga eller jobb att jobba på.
inget nio till fem.
ingen helg att längta till.
jag vill verkligen längta.
få pusta ut.
lägga mig på sängen och stöna högt och ljudligt.
demostrera.
att nu jävlar. nu smäller det.
nu är jag ledig.
massera mina ömma fötter älskling. pussa mig på halsen och slicka mig i örat.
jag vill ha blåsor i händerna och ont i ryggen och bondbränna.
arbetsskador.
åh.
ge mig.
- - -
och så jag då. den lilla utsugaren. vad gör jag då.
jo.
jag träffar vänner och skriver brev och dricker drinkar mitt i veckan.
pratar i telefon och pillar mig i naveln.
onanerar regelbundet och hänger upp klänningar på väggarna.
jag tänker väldigt mycket. grubblar. filosoferar. jag kan analysera en toalettborste i timtal.
och så läser jag tidningen varje dag. långsamt och noggrant. länge.
inte ekonomidelen.
röker cigaretter och sitter på berg och skriver sms som blir till dikter som blir till långa berättelser om kärleken och livet och brustna hjärtan.
ibland gråter jag också. väldigt mycket och väldigt länge och helt utan anledning. på en parkbänk eller i en källare. kanske liggandes i fosterställning på mitt köksgolv.
jag tar långa promenader och springer i skogen och bränner blandskivor.
när jag diskar har jag min alldeles egna orkester där jag spelar alla intrument och sjunger. kastruller och stekpannor och bestick och glas. anttila på högsta volym i hela huvudet. skriker och slamrar och bankar och slår så hårt så hårt.
egentligen pluggar jag. på universitetet. litegrann. skriver uppsatser och omtentor och tar anteckningar.
viktiga bra saker. lär för livet?
- - -
KORTFATTAT.
JAG HAR PRESTATIONSÅNGEST OCH LITENHETSKOMPLEX.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja, fina namn på små bäbispojkar. Jag gillar namnet Alfons. Också gillar jag namnet Aurora, på en flicka dådå.



Känner igen mig lite i din text.

Jag ska faktiskt bränna en blandskiva nu, tror jag. Eller åtminstone planera en..

Postat av: Annika

Jag är nästan som du.

2008-06-15 @ 18:35:19
Postat av: anna

men skriver fint gör du..

så att man får gåshud.

2008-08-23 @ 00:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback