thingswelost.in.thefire.korrespondans.

fragment - till någon, till alla som behöver
- - -
jag tror att du vet vad du måste göra.


laga dig själv.

plocka ihop alla delar, leta upp dom som fattas dig, dom delar du lånat ut till andra, lämnat kvar på en parkbänk, i en säng eller på en parkering, och lägga dom framför dig på golvet och börja snickra.

ta fram hammare och spik och skruvar och bultar. slå hårt som fan.


du är inte dum. tvärtom.

du är så klok så klok.

och det är kloka människor som far illa.

man kan vara för klok för sitt eget bästa.

jag vet. helt säkert.


markus krunegård sjunger i sin sång jag är en vampyr

"och hela världen är så underbar,

om man är korkad, tom och glad.."


säger rätt mycket om mycket tycker jag.

du är ingenting av det. korkad. tom. glad.

därför är världen inte så underbar.

den är komplicerad och svår och hård.

för du tänker. jag tänker. du känner och jag känner.

vi är många som tänker och känner.

dock är det få som verkligen förstår vad det är dom tänker och känner.

som blandar ihop tusen känslor till en enda jättegigantisk superkänsla. en klump i hela kroppen.

inte i magen. i hela hela kroppen. och det gör ont så in i helvete.


jag vet att du vet vem du borde älska.

men vem vill du älska?
- - -


Kommentarer
Postat av: M

Hej, jag vill säga att du skriver helt underbart och inspirerande. Jag stannade verkligen upp och tog till mig dina ord i det här inlägget. Väldigt fint, tack för att du delar med dig. MVH

2008-06-19 @ 18:43:30
Postat av: mathilda

Åh.



Tack kära M.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback