I'm naked.I'mn(d)umb

när jag låg naken i din säng och du gick till tvättstugan
och när du bad mig gå upp fast vi hade slutat mitt i någonting fint så höll jag mig
och när du läste tidningen och gjorde mackor och te och klappade mig på axeln och
när jag blev tyst och kall och du gick och rakade dig och när jag bad dig komma tillbaka för att jag ville säga någonting
som jag tänkt på tusen gånger höll jag mig

och när jag snubblade över orden ändå
och pillade på mina hårnålar och sa ingenting speciellt höll jag mig
och när du tittade på mig och sa jag vet inte
jag vet inte vad det är vi håller på med och
det finns inget du och jag
så höll jag mig

och när jag gick och diskade för att det gjorde ont och du strök din skjorta höll jag mig
lekte världens starkaste svagaste superhjältinna
och när du sa tack och jag satte mig på golvet och snörade mina sandaler och för i helvete
när du strök mig över håret och undrade om allt var bra så höll jag mig

och när vi klev in i den lilla lilla hissen kunde jag nog inte andas
du stod så nära och tittade på när jag tittade ner i trägolvet
och fick luggen i ögonen
tänkte på någonting du sagt och höll mig så hårt så hårt
du höll inte i mig eller om mig
men jag höll mig som fan
för dig baby

och när du glömde din påse och bad mig vänta ville jag bara springa väldigt långt bort från där vi var
den där platsen
bara rymma från alla svåra ord och kyssar och telefonkioskar
sluta tycka om dig
men jag kunde inte och det gick inte
så jag höll mig

och när jag började gå tänkte jag att du kanske skulle kunna råka tappa bort mig någonstans på vägen
glömma mig som du glömde din påse och inte vända tillbaka och hämta mig
på en parkbänk eller i en buske tillsammans med en ihålig filt och ett fumligt hjärta
- - -
vi hörs. vi hörs. vi hörs.
vet inte om trasiga människor kan höras.
men gråta. det kan dom.

- - -

Kommentarer
Postat av: Annika

Din kommentar, och det här inlägget, svider i hela mig.

Jag önskar att vi var vänner och att jag kunde få bjuda dig på te och hålla om dig och viska i ditt öra om varför allting kommer att bli bra igen.

Postat av: signe

det gör ont det klart det gör ont.

låt kroppen göra ont, slåss kräks gråt knarka sup och hata.



sov ät och blunda.



glöm, känn hur känslorna kryper ut ur din fina kropp. vet att man inte kan vara kär i någon som sårar en så. för det kan man inte, du är för klok för det.



läs, le, rita, klappa katt och vänd dig mot solen. dränk dig under vattnet bara en minut, res dig upp och vet att du är du och att ingen annan kan påverka dig till det negativa.



förlåt och glöm.

2008-06-08 @ 23:26:07
Postat av: signe

det gör ont det klart det gör ont.

låt kroppen göra ont, slåss kräks gråt knarka sup och hata.



sov ät och blunda.



glöm, känn hur känslorna kryper ut ur din fina kropp. vet att man inte kan vara kär i någon som sårar en så. för det kan man inte, du är för klok för det.



läs, le, rita, klappa katt och vänd dig mot solen. dränk dig under vattnet bara en minut, res dig upp och vet att du är du och att ingen annan kan påverka dig till det negativa.



förlåt och glöm.

2008-06-08 @ 23:28:10
Postat av: signe

det gör ont det klart det gör ont.

låt kroppen göra ont, slåss kräks gråt knarka sup och hata.



sov ät och blunda.



glöm, känn hur känslorna kryper ut ur din fina kropp. vet att man inte kan vara kär i någon som sårar en så. för det kan man inte, du är för klok för det.



läs, skriv, le, rita, klappa katt och vänd dig mot solen. dränk dig under vattnet bara en minut, res dig upp och vet att du är du och att ingen annan kan påverka dig till det negativa.



förlåt och glöm.

2008-06-08 @ 23:30:39
Postat av: sofia

ibaland önskar man att man inte hade några känslor. dessa jäkla energi- och tidskrävande känslor.

2008-06-09 @ 15:23:32
URL: http://sofiapunktm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback