thisisaperson.whoisfamousforbeing.stupid.

jag var på min nya väns spelning.
det var kul.
han är duktig och cool.
jag blev full.
men jag dansade inte.
tänkte lite istället.
och pratade med en väldigt begåvad dj.
som för övrigt är väldigt trevlig att titta på.
-
och jag ringde.
fast jag inte skulle.
fast jag hade lovat.
alla i hela världen och mest mig själv.
så ringde jag B.
stod framför en trasig spegel på en toalett med telefonen hårt tryckt mot örat.
det gjorde ont.
men jag tänkte att det inte gjorde någonting.
nu när jag är så fin.
då kan få göra bort mig.
för om han såg mig.
då skulle han vilja ha mig.
i samma ögonblick skulle han glömma alla dumheter.
-
och jag ringde.
jag råkade ringa A.
också.
på köpet.
kom åt en knapp.
vi kan låtsas.
han svarade inte.
han ringde upp.
efter en minut.
vi pratade om kärlek och cigaretter och bergstoppar.
jag berättade om B.
ibland hörde jag inte vad han sa.
han trodde att jag inte ville höra.
han hade rätt.
det sprakade och brusade.
öbrus.
mathildabrus.
jag undrade vad han menade med sitt förlåt.
hans batteri dog.
jag dog.
-
talade in ett meddelande på A:s telefonsvarare.
två minuter och fyrtiotre sekunder långt.

skrev två sms till B.
skickade noll.
- - -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback