thingswelost.in.thefire.part3.korrespondans.

Till dig finaste, till dig som behöver
-
jag vill att du ska veta att du inte behöver göra någonting.
jag vill att du ska veta att han är din för att han vill vara det.
jag vil att du ska veta att man inte behöver förtjäna kärlek.
eller ens vara tacksam för den.

jag vill att du ska veta att det är okej.
att känna vad som helst.
att det går.
att allting går.
även om det inte är lätt.
även om man inte kan.
även om man inte vågar.

jag vill att du ska veta att det går att älska någon med stjärnformad lugg och sorg i ögonen.
att det är fint.
att alla inte är rädda för mörkret och universum.
oändligheten.

jag vill ingenting annat än att du ska förstå att
alla är precis lika rädda för kärleken som du.

det är inget unikt.
det är mänskligt.

- - -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback