theoppositeofhallelujah.

jag kan tycka att bitterheten borde komma senare i livet.
det där irriterande arga gnaget som genomsyrar hela kroppen och allt man säger och gör. pessimismen. cynismen. sarkasmen. ironin. ja. det där ytterst o-charmiga kärringdraget. det har jag dragit på mig vid 19års ålder.
jag känner mig olyckad. så vill jag säga. inte olycklig eller misslyckad. utan just olyckad. glömde bort att det var valborg på köpet. jag kan göra sådant. glömma bort dagar och så. överhuvudtaget är jag rätt kass på att komma ihåg och planera och göra upp planer. det är svårt. det är lättare att bara tänka. och göra det för mycket är ännu enklare. dessutom kan jag få för mig att skriva långa brev till sådana som jag tyckte om för länge sedan bara för att jag hör en låt eller går på en gata som påminner mig om dom för att dom har lyssnat på den låten eller gått på den gatan kanske tillsammans med mig. tillochmed sjungit den också. eller så är det bara texten. två ord eller tio. ord som betyder något speciellt för att jag sagt dom till honom eller så har han sagt dom till mig eller så bara har jag bestämt mig för att just dom orden är våra egna speciella ord. likadant är det med låtar. herregud. jag är en sådan där hopplös vår låt -tjej. helt i hemlighet faktiskt. tycker att det är mysigt. sen när det är över har man något att gråta till. likadant är det med gator. dom kan göra mig både förfärligt glad och hjärtskärande deprimerad . ja för den gatan promenerade vi på då och då och vi pratade om det och det och nu gör vi inte det och fan också och vi kramades och pussades i det där gathörnet du vet. precis innan vi gick upp till dig och gjorde du vet. ja du vet vad.
vi har nog alla upplevt det där. flera gånger om. vi tycker om någon så mycket att vi vill dela allt med den och börjar mer eller mindre medvetet förknippa saker, platser, bussar, gator, sånger, texter, ord, skolor, godissorter, arbetsplatser ja allt möjligt med han eller hon. vi skapar oss känslominnen. det där superfina men jätteonda.

jag är ovanligt bra på det där.
att göra något speciellt av ingenting speciellt.


dagens sountrack. hej!

free music

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback