2004-03-06

Jag vill rymma till dig älskade, krypa in i din stora döda famn och banka på hjärtat tills det börjar slå igen. Jag vill att du skall bli varm igen pappa, inte kall och blöt.  Du skall inte ligga där på britsen och leka skal, vara tom, göra mig halv, vara försvunnen. Jag vill inte sitta en meter ifrån din döda, äckliga kropp och tänka på att du är ett lik, låtsas att du sover, fan, du sover inte, du är död och borta och tom och jag hatar dig. Du ser inte fridfull ut, gör det då, försök, för jag vill det väldigt gärna, känna att du drömmer om dig och mig och vackra saker, stjärnor som faller och vattenfall i en annan värld. Vet inte om de skurit upp dig än och känt på alla olika delar, döda lungor, döda tarmar, död man.  Tjugofyra timmar sedan ambulansmännen gav upp där på golvet med sprutor och händer och nålar och elektricitet utspridda i dig, på dig och i luften. Min bror var där, han sa hej när du kom in genom dörren, kanske log du, la handen för bröstet och sjönk ihop på sängen. Pappa, du hade inte ont, lova det.  Du luktade alltid så gott älskade. En docka utan hår och röda läppar, en pojkdocka med slutna ögon. Jag vet att du försökte, jag vet att du ville, det skulle ha blivit så bra till slut, om tiden funnits, jag vet att du försökte, jag vet att du ville, det skulle ha blivit så bra till slut om tiden funnits, hör du det, jag vet att du försökte, älskade dig faktiskt, det skulle ha blivit så bra. Någon hämtade mig, släpade ut mig ur rummet med ljusen, tog mig ifrån dig, såg dig för sista gången innan du skulle smulas sönder, samma sak, gång på gång, allt skulle ha blivit så bra, snälla, lite till, hejdå, låt mig vara, tårar som rinner, älskar dig ändå, vet att du ville, försökte, jag försökte inte, ibland, nej, jag kommer aldrig att glömma dig pappa, tiden tog slut, skrivit tjugo, trettio, femtio sidor som du skall få, de skall brännas med dig för det är dina och mina ord, löften och drömmar. Fan ta dig och du måste komma till himlen. Hejdå.
Jag älskar dig pappa


RIP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback