Olydig

Inledningsvis. Läste en grym blogg idag. Bloggen var grym. Då menar jag supermonstermegabra! Typ "hej jag kommer inte på några fler superlativ"-bra. Trängde sig liksom på och in och djupt in i hjärtat, egentligen alldeles för nära för det sjukt obehagligt att känna igen sig i det andra skriver. Öh. Ungefär så ja. Slut på "the message".

Känner mig ganska så tillfreds, liksom nöjd. Vet inte om det är för att det borde kännas så eller om det faktiskt är så. Hmm. Hoppas innerligt på det sista. Solen skiner ju och färgar stockholmarna bruna och röda, alla liksom skrattar och ler mycket mer. Jag med, speciellt slickandes (njae, äter ur ickerån med plastsked) på en sugarfree and non fat yoghurtglass från "sevvan". Yummie. Trevligt att ligga på kajen med vänner och bekanta, lapa sommar som värsta badisen och trivas med tystnaden. Skippade Solero, men imponerades över två X-cider som "gänget" lyckats fiska upp med rep och lina, tydligen var de omsorgsfull förpackade i knuten systemetkasse, dinglandes någonstans mellan vatten och fastland (lungt, fattar inte heller vad jag skriver om). Ja precis. Mysigt var det iaf.

Picknickade sen senare på kvällen med C, en oldie i vännersammanhang. Känt varandra i minst hundra år (läs tio). Upptäckte att hennes trädgård är mycket väl lämpad för skagenröra, pastasallad och diverse godsaker och massa tjejigt skitsnack. Lovley. Töntade oss med mobilerna och spelade in (o)söta små filmer. Haha. En riktigt härlig dag.

Nu är jag hemma. Kände för att bara skriva lite utan att tänka så mycket. Bara do it liksom. Men nu är det väldigt mycket natt för min del. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback