Jag vill ta på dig, lungt eller?

Blev inget bloggande igår för jag var trött. Jobbade i globen på innebandy-vm, samlade mailadresser och firade ett underbart Sverige som tog guld. Nu är vi bäst i världen. För tredje gången på ett år. Sanslöst. Nåväl, ska inte leka sportkommentator, måste bara nämna en lustig liten anekdot.

Jag och min kära vän S, lagom slitna och slut i huvudet efter en hel dag av övertrevlighet, "hej skulle jag kunna få din mailaddres?", fånigt dumsött leende, "Öh, får jag din då" (don't thinkt sooo!!) och konstant vandrandes i en rund bunker kallad globen, passerar plötsligt ett gäng med good-looking guys. Sjukt impulsiv à la väldigt Mathilda fyrar jag av ett "mjaaaao" (nej jag är inte kapabel till att handla rationellt). Ooops. Givetvis går vi förbi dem igen (globen är ju som bekant cirkelformad). Desperata som vi är och i behov av fler namn på våra listor spatserar vi denna gång fram, med penna och papper (och en del fjärilar i magtrakten) i högsta hugg, till den tidigare nämnda skaran. Standarfrågan avfyrad, "hey gorgeous, can I get your e-mail?" (Det osar ironi, mumma!) "Som spelare eller som åskådare?". Öh. Come again please. Hysteriskt skrattanfall. Ett stycke rött ansikte. En handsome landslagsspelare pekandes på mig, "höhö". Till detta tillkommer ett patetiskt flyktförsök och otaliga pinsamma blickar. Med mycket mera. Hela spektaklet avslutas med "åh kan inte jag få ta på dig" (jag och min vän i kör då nummer nio i guldtruppen skall lämna byggnaden), "Haha, visst".

Funnystrange nummer 2. Helt klart. Men hey, man ska ju bjussa på sig sig själv och jag hade faktiskt riktigt, riktigt kul!

Nu ska jag sussa. Imorgon utlovas fler bilder, länkar och roliga tips. Håll till godo och dröm glammiga drömmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback