Jag vill bli en duktig flicka

Hej jag heter Mathilda och lyckas på cirkus fem minuter tappa mitt busskort inne på skatteverket (lämna deklaration). Ofattfbart. Otroligt. Men framförallt skrämmande. Tredje gången..(öhh inte gillt). Idag skulle jag ju vara vuxen och uträtta en massa ärenden, ta blodprov, köpa anteckningsblock (ska börja skriva lite varje dag, klistra in biobiljetter och kvitton och annat skräp som faktiskt kan betyda något, minnen liksom, tack Sheida för idén) och spärra bankkortet som jag, tadada, också tappat, dock vid ett tidigare tillfälle. Suck och pust alltså.

För övrigt har den här dagen varit fullkomligt underbar. Sommarvärme, bara ben och yoghurtglass med vaniljsmak. Dessutom träffade jag på bästisen, helt otippat, då han skulle hämta upp en mycket avancerad mattebok på stadsbiblioteket. I love surprises, liksom det som gör livet värt att leva. Satte oss i parken och glassade i solen, diskuterade vilt (ja, jag bokstavligen hoppade på G) en god väns mysiga äventyr i helgen (hey, är man nyfiken så är man). Yummie, själen mår bra av lite skvaller! Blev även en lång promenad och ytterligare en glass då jag gick vilse på söder. Sa någon tankspridd?

MEN! Faktum kvartstår att jag är jordens klantigaste människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback