In på bara skinnet

Hej och hå farbror blå.

Så var man ensam hemma. Inte ensam Mathilda. Utan ensam hemma, vilket alltså är lika med lugn och alldeles för mycket ro. Mamma är i väg på någon typ av konferensresa och lägenheten är sällsamt tyst. Vanligtvis så brukar jag lida helvetes alla plågor och kanske klättra på väggarna men nu så känns det helt okej. Tror jag ska mysa till med en
härlig inpackning (nämen titta, där är både min hydra intense mask och nutriglossinpackning!), skön ansiktsmask och en kopp grönt, varmt och välgörande te (citronsmak+honung+mycket mjölk=sant). Göra det bästa av den rätt så behagliga situationen helt enkelt.

"Låt mig för alla ej insatta introducera sjukdomen sällskapus nervosa sjukulix. Det är ett tämligen allvarligt tillstånd av plötslig längtan, rastlöshet och oerhörd saknad. En tomhet som inte går att fylla med vare sig mat (okej, choklad kan i vissa fall lindra de mest akuta symptomen) eller manisk shopping (hey, effekten är smärtsamt kortvarig). Virtuella verktyg som msn fungerar i viss mån som substitut, men det dröjer inte länge förens man önskade att personen i fråga satt bredvid en och myste. Eller låg bredvid en och myste. Eller höll om en och myste. Eller. Ja, not the end. Endless end typ" - Utdrag ur en krönika jag skrev för inte så länge sedan


Kontentan av det hela blir alltså att jag är beroende av fysisk (well, mental) närhet. Finns ett förslag på att jag kanske borde skaffa en sådan här (den blommiga längst upp till höger känns chic), men vettifan asså. Tror det är bra för mig att ha lite "alone-time", övning ger ju liksom färdighet.

Titta bara på den här persikofärgade lilla sötsaken, ljuvlig färg och härligt luftig nu inför sommartider, kanske aldrig hade funnit varann om det inte vore för mitt ändlösa slösurfande (slösurfande uppkommer allt som oftast när man inte har något bättre för sig, har någon som sitter och glor över axeln eller har tusen andra saker att ta hand om). Visserligen borde jag förbereda min presentation av Lady Chatterleys älskare som jag ska hålla imorgon, snart så. Drömmen skulle vara att stå där framme iklädd den här mumsiga marängbakelsen i lightform och siden (festklänning eller ej, kan inte hjälpas, skulle kanske funka med casual legging till för en mer vardaglig look), perfekt naturlig make och nyklippt, glansigt hår á la Misha!

Nu åter till kvällens bestyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback